Als tuin- en landschapsaannemer werk je vaak met teams op diverse werven. Dit geeft je wellicht recht op specifieke loonkortingen die passen bij jouw activiteiten. SBEP begeleidt je door het administratieve doolhof om je loonkosten te optimaliseren.
Onze expertise helpt je bovendien om te veel betaalde loonkosten uit het verleden terug te vorderen. Met een nauwkeurige audit van jouw situatie sporen we fouten of gemiste kansen op en zorgen we voor de nodige correcties bij de bevoegde overheden.
Met onze ondersteuning verlaag je je kosten, recupereer je te veel betaalde bedragen en vereenvoudig je je administratieve processen. Zo versterk je de financiële gezondheid van je bedrijf en zet je je ambities kracht bij.
Hoewel elk bedrijf uniek is, hebben alle Belgische ondernemingen recht op loonkortingen, hetzij voor de onderneming zelf, hetzij voor het personeel. Deze kortingen zijn echter niet automatisch: het is de taak van de werkgever om ze te identificeren, aan te vragen en ervoor te zorgen dat ze correct worden toegepast. Daarnaast gelden voor deze kortingen bepaalde voorwaarden, die vaak worden aangepast aan de voortdurend veranderende wetgeving.
Geen probleem, zodra het contract is getekend, nemen wij alle documenten rechtstreeks op bij uw sociaal secretariaat. Kortom, u hoeft niets te doen, SBEP regelt alles voor u.
Na goedkeuring van onze analyse worden de te recupereren bedragen door de bevoegde instanties op uw bankrekening overgemaakt. Dit proces duurt doorgaans tussen 3 en 6 maanden, en we houden u regelmatig op de hoogte. Zodra we zeker weten dat het geld op uw rekening staat, ontvangt u onze factuur.
We bereiden een dossier voor met alle relevante documenten, zodat u klaar bent voor een eventuele controle. SBEP neemt het volledige proces op zich, zodat u zich geen zorgen hoeft te maken. Bij een controle staan wij u bij, vertegenwoordigen we u bij de administraties en behartigen we uw belangen.