Als tuin- en landschapsaannemer werk je vaak met teams op diverse werven. Dit geeft je wellicht recht op specifieke loonkostverminderingen eigen aan je activiteiten. SBEP begeleidt je door het administratieve doolhof om je loonkosten te optimaliseren.
Onze expertise helpt je bovendien om overtollige loonkosten uit het verleden terug te vorderen. Na een grondige doorlichting van je situatie, identificeren wij fouten of mogelijke vergissingen en zorgen wij voor de nodige rechtzettingen bij de bevoegde administraties.
Dankzij onze begeleiding haal je je kosten naar beneden, recupereer je overtollige bedragen en vereenvoudig je je administratief beheer. Zo versterk je de financiële positie van je bedrijf en geef je je verdere ontwikkeling een boost.
Elk bedrijf is uniek, maar zoals elk Belgisch bedrijf heb jij recht op verminderde bijdragen zowel op vlak van het bedrijf als dat van het personeel. Deze verminderingen worden niet automatisch toegepast: het jouw verantwoordelijkheid als werkgever om deze te identificeren, aan te vragen en te zorgen voor een correcte toepassing. Bovendien zijn deze verminderingen enkel van toepassing onder bepaalde voorwaarden die afhangen van een steeds veranderende wetgeving.
Geen probleem, na ondertekening van het contract, halen wij alle nodige documenten op bij je sociaal secretariaat. Kortom, je hoeft niets te doen, SBEP regelt alles voor jou.
Na goedkeuring van onze analyse worden de terug te vorderen bedragen op je bankrekening gestort door de bevoegde administraties. De termijn voor terugbetaling duurt doorgaans tussen 3 en 6 maanden. In tussentijd, houden wij jou regelmatig op de hoogte. Pas wanneer wij zeker zijn dat het geld wordt gestort, sturen wij onze factuur op.
Wij bereiden een dossier voor met alle relevante documenten in afwachting van een eventuele controle. SBEP neemt het volledig proces voor zijn rekening. Je hoeft je geen zorgen te maken. Bij een controle vertegenwoordigen wij je bij de bevoegde administraties en behartigen wij je belangen.